Komentari i pitanja

Ispunite kontakt formu svojim podacima i komentarima ili pitanjima.

+ =
 

GDJE SE NALAZIMO?

 

EUROPA

Položaj Republike Hrvatske u Europi

HRVATSKA

Položaj grada Požege u Republici Hrvatskoj

POŽEŠKA ŽUPANIJA

Položaj grada Požege u Požeško-slavonskoj županiji

POŽEGA

Položaj Gimnazije u Požegi
 
gimnazija menu
 

NOVOSTI

 
 
sve rubrike Službeno Postignuća Školska svakodnevica Kultura Sport Putopisi Zanimljivosti Predstavljamo Mozaik Najave
 
 
12.04.2019. u 11:36
 

Dani medijske pismenosti

Prepoznajem (dez)informaciju

 

Dani medijske pismenosti održavaju se od 8. do 12. travnja 2019. u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Učenici i profesori naše škole pripremili su za tu prigodu nekoliko aktivnosti. Prezentacija aktivnosti održala se 11. travnja 2019. godine, u 12:30 sati, u knjižnici naše škole.

Prepoznajem (dez)informaciju

Nakon uvodnih riječi pedagoginje Manuele Zima-Čevapović, učenica Karla Pavić upoznala nas je s programom 2. dana medijske pismenosti. Učenici su imali priliku pogledati TV reportažu o posjetu naših gimnazijalaca Hrvatskoj radioteleviziji. Reportažu su snimili i montirali članovi filmske i novinarske skupine Jura Starčević, Luka Solina, Patrik Čakalić, Laura Kuretić i Mateja Ostojić.
Učenica 1.e razreda Ema Mičević-Marušić promišljala je o ulozi škole u suvremenom medijskom svijetu u svome eseju „Mediji i škola“. Kao odličan doprinos stavu iznesenom u eseju, održana je i radionica ,,Prepoznajem (dez)informaciju“ kojoj je tema bila kako kritički vrednovati informacije koje nam dolaze iz različitih izvora.
Bilo je poučno i smatramo kako bi takvih radionica trebalo biti češće.
Donosimo vam i esej Eme Mičević-Marušić „Mediji i škola“.

 

Mediji i škola
Škola ima važnu ulogu u čovjekovu životu. Njezina je zadaća oduvijek bila poučavanje mladih ljudi ne samo obrazovnim sadržajima, već i odgojnim i kulturnim sadržajima. No u suvremenom svijetu, svijetu tehnološkog napretka, ta se zadaća škole promijenila. Danas je situacija znatno drukčija.
Obrazovnu, odgojnu i kulturnu ulogu škole svakodnevno ugrožavaju masovni mediji. Nekad je škola bila izvor svih informacija koje se nisu nigdje drugdje mogle pronaći. Danas je situacija obrnuta. Kultura koju šire masovni mediji dostupna nam je na svakom mjestu, u svako doba. Televizija, radio, računala, reklame, oglasi ulaze u svaki prostor. Sada kada imamo tehnologiju, škola nam na prvi pogled nije više toliko potrebna. Pitanje je: Je li škola u današnje vrijeme u središtu događanja ili na margini?!
Nova zadaća škole jest naučiti nas kako se služiti i kritički pristupati mnogobrojnim informacijama koje nam stižu u domove. Iako masovni mediji ugrožavaju njezinu primarnu ulogu, škola još uvijek ostaje obrazovni, odgojni i kulturni model. Zato je izuzetno važno da nam upravo škola pruži znanje potrebno za kritičko razmatranje i propitivanje podataka pristigih iz drugih izvora.
Što se mene tiče, mediji i škola imaju različite, ali jednako važne uloge. U školi učimo opću kulturu. Škola nas, osim obitelji, odgaja učeći nas bontonu, tj. kako se ponašati u određenim situacijama. Mediji nam, s druge strane, pružaju dodatne informacije koje nas zanimaju i zabavljaju. Činjenica je da većina mladih koristi medije radi zabave, ali kroz tu zabavu često i učimo. Iz osobnog iskustva mogu reći da se putem društvenih mreža može naučiti i strani jezik. Mediji su tehnologija koja nam može olakšati obrazovanje, ali tom se tehnologijom treba znati koristiti.
Prepoznavanje lažnih vijesti i dezinformacija, provjeravanje izvora informacija te uvažavanje i poštovanje drugih ljudi, njihovih mišljenja i stavova u komunikaciji najvažniji su aspekti medijske pismenosti. Nerijetko možemo čuti da je „medijska pismenost abeceda za 21. stoljeće“. Stoga je nužno da škola podrži mlade ljude u tom svijetu medija.

(Ema Mičević-Marušić, 1. e)
 

Autor: Karla Pavić, 3. d
 
Dodaj na Facebook Objavi na Twitter-u
Pregledano puta: 1593
Vezane fotografije
 
 
Studeni 2019
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
 
 
 
Izvannastavne aktivnosti E-dnevnik za učenike E-dnevnik za nastavnike Sustav e-učenja Evaluator Nikola Tesla DAR*MAR GEL Učenički radovi Inicijalni testovi Bivši učenici