Komentari i pitanja

Ispunite kontakt formu svojim podacima i komentarima ili pitanjima.

+ =
 

GDJE SE NALAZIMO?

 

EUROPA

Položaj Republike Hrvatske u Europi

HRVATSKA

Položaj grada Požege u Republici Hrvatskoj

POŽEŠKA ŽUPANIJA

Položaj grada Požege u Požeško-slavonskoj županiji

POŽEGA

Položaj Gimnazije u Požegi
 
gimnazija menu
 

NOVOSTI

 
 
sve rubrike Službeno Postignuća Školska svakodnevica Kultura Sport Putopisi Zanimljivosti Predstavljamo Mozaik Najave
 
 
02.05.2019. u 10:06
 

Intervju s učenicama

STEM bez straha

 

Prošlog petka, 26. travnja, obilježili smo Međunarodni dan djevojaka i žena u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (International Girls in ICT day). Povodom tog događaja razgovarali smo s našim maturanticama Enom Zelić, Ivom Kusturom i Veronikom Tvrdy. Sve tri učenice su 4. razreda prirodoslovno-matematičkog smjera Gimnazije u Požegi i bave se programiranjem. Cilj razgovora je poticanje djevojaka na bavljenje informacijsko-komunikacijskim tehnologijama, studiranje grana iz područja STEM-a te rušenje predrasuda i stereotipa kako su ta područja rezervirana uglavnom za muški spol.

STEM bez straha

Što znači i koja područja obuhvaća STEM

U Hrvatskoj sve češće možemo čuti engleski pojam STEM. Djevojke su nam pojasnile da je zapravo riječ o akronimu sastavljenom od riječi science, technology, engineering i mathematics (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika). STEM u fokusu ima zanimanja koja su izuzetno važna za budućnost i zato je potrebno poticati učenike da se obrazuju u područjima STEM-a.

Što vas je privuklo programiranju i otkada traje vaše zanimanje za programiranje?

Ena: Moje zanimanje za programiranje počelo je krajem osnovne škole kada sam trebala odlučiti koju srednju školu upisati. Predmeti iz područja STEM-a bili su mi zanimljiviji i lakši za učiti. U osnovnoj školi nismo se još bavili programiranjem, Logo je bio najbliži tome. Za programiranje me zainteresirao moj stariji brat. U početku mi se činilo jako komplicirano i ne toliko zabavno, sve dok mu nisam počela rušiti programe. Nakon tog znala sam da želim i sama naučiti pisati programe.

Iva: Moje zanimanje za STEM područje traje od prvoga razreda srednje škole. Privukla su me najprije zanimljiva predavanja u školi, a nakon toga otvorena natjecanja u informatici koja su se održavala svake prve subote u mjesecu.

Veronika: U drugom razredu srednje škole došla sam u doticaj s osnovama programiranja što je uvelike potaknulo moje zanimanje za bavljenje ovim područjem.

Kod programiranja me fascinirao sam način rada, odnosno mnogobrojnost načina dolaska do rješenja pojedinog programskog problema, koji potiče kreativnost i usavršava naše vještine.

STEM područje često se smatra muškom domenom. Kakvo je vaše mišljenje o tome? Slažete li se s time? Je li to opravdano?

Ena: To je činjenica jer se više muškaraca bavi tim područjem, ali u zadnjih nekoliko desetljeća povećava se zastupljenost žena. U prošlosti su se muškarci mogli baviti bilo kojim poslovima, dok su se žene ograničavale, ali danas se sve više žene ističu u znanosti i ostalim područjima. Jednom će se to izjednačiti pa će nestati i ta predrasuda.

Iva: Mislim da je opravdano jer je puno veća zastupljenost u odnosu na djevojke. Trebali bismo raditi na tome da se poveća udio djevojaka u ovome području.

Veronika: Smatram da je to predrasuda te da su žene i muškarci jednako sposobni baviti se STEM područjem.

Što, po vašem mišljenju,  može pozitivno, a što negativno utjecati na odabir STEM područja kod djevojaka?

Ena: STEM područje omogućuje razne životne prilike, zanimljive poslove te mogućnost istraživanja i razvijanja tehnologija. Ono što vjerojatno odbija žene od STEM područja su predrasude o nemogućnosti postizanja jednakog ili boljeg uspjeha od muškaraca. 

Veronika: Odabirom STEM područja djevojke se mogu susresti s neravnopravnošću muškaraca i  žena, no upornošću i njegovanjem svoga zanimanja za to područje neće samo sudjelovati u borbi protiv diskriminacije žena nego i mlađim generacijama pružiti ženski uzor u STEM zanimanjima.

Jedno opsežnije istraživanje tvrtke Microsoft pokazalo je da se većina djevojaka interesira za STEM predmete u dobi od 11 godina, no da njihov interes naglo pada u dobi od 15 godina. Što su, po vašem mišljenju, ključni faktori koji djevojke odvraćaju od STEM-a?

Ena: Smatram da sve ovisi o osobnom interesu. U dobi od 11 godina sve nam se čini tako jednostavno, a s 15 godina polako postajemo svjesni koliko su ti poslovi zapravo složeni i komplicirani.

Iva: Rekla bih da je to orijentacija na humanističke predmete i medicinu koja počinje zanimati djevojke u toj dobi.

Veronika: Neinformiranost i neznanje djevojaka što sve mogu postići sa STEM vještinama te nedostatak uvjerenja da su muškarci i žene jednako tretirani u STEM zanimanjima.

Što je utjecalo na vašu odluku da se posvetite STEM području i kako se vidite u budućnosti? Biste li se željele i dalje baviti time.

Ena: Iako se ne planiram primarno baviti STEM područjem nakon srednje škole, programiranje će mi zasigurno ostati kao jedan od dražih hobija. Ako si ikako budem mogla olakšati posao programiranjem, definitivno ću to učiniti.

Iva: Najviše sam u školi potaknuta na takav izbor, u budućnosti bih željela raditi posao koji je vezan uz programiranje.

Veronika: Programiranje mi otvara brojne mogućnosti zapošljavanja, volim to i zanimljivo mi je, a ujedino je cijenjen i dobro plaćen posao što ulijeva određenu sigurnost te zbog toga planiram fakultetski proširiti i usavršiti svoje znanje o ovom području.

Potiču li se djevojke u našoj školi u STEM području i, ako da, kako?

Ena: Svima su u školi pružene jednake prilike. Profesori organiziraju dodatnu nastavu (informatika, robotika), pozivaju na sudjelovanje u natjecanjima (individualnim i ekipnim) te učenici rado dijele svoja iskustva s natjecanja. Održavaju se radionice i predavanja.

Iva: U našoj školi djevojke se potiču u STEM područjima raznim natjecanjima i dodatnom nastavom iz informatike, fizike, kemije i biologije.

Veronika: Naša škola potiče djevojke u STEM području omogućujući im sudjelovanje na raznim natjecanjima i radionicama te dodatnoj nastavi iz predmeta koji imaju doticaj sa STEM područjem.

Za kraj, što biste poručile učenicama koje se zanimaju za STEM područje?

Ena: Savjetovala bih im da samo nastave s istraživanjem STEM područja jer će zasigurno pronaći svoje mjesto. Također, da se ne boje pitati za pomoć i dodatna objašnjenja i da se ne ograničavaju samo za jedno područje nego da probaju kombinirati više njih.

Iva: Ne odustajte od onoga što želite jer se jedino tako može uspjeti pogotovo zbog toga što je konkurencija velika. Svakodnevno učite i programirajte jer se tehnologija vrlo brzo razvija, a oni koji ne idu ukorak vrlo brzo zaostaju.

Veronika: Poručila bih im da ne odustaju od zanimanja koje je dobro plaćeno i vrlo cijenjeno na tržištu rada u Hrvatskoj, ali isto tako i u cijelome svijetu te da upornošću dokažu da su žene i muškarci jednako sposobni baviti se STEM područjem.

Autor: Novinarska skupina
 
Dodaj na Facebook Objavi na Twitter-u
Pregledano puta: 470
Vezane fotografije
 
 
Svibanj 2019
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
 
 
 
Izvannastavne aktivnosti E-dnevnik za učenike E-dnevnik za nastavnike Sustav e-učenja Evaluator Nikola Tesla DAR*MAR GEL Učenički radovi Inicijalni testovi Bivši učenici