PREDANOST POUČAVANJU I NAPRETKU
Gimnazija je tijekom svoje povijesti uvijek bila uzorna odgojno-obrazovna ustanova, ključna u osposobljavanju mladih s područja Požeštine i cijele Slavonije za studiranje na visokim učilištima ili preuzimanje različitih službeničkih i poduzetničkih poslova u lokalnoj zajednici. Štoviše, u početku nije bila samo jedina na području od Varaždina do Crnoga mora, već je i među rijetkima u Europi već 1726. godine dobila posebno izgrađenu školsku zgradu za potrebe nastave prema tadašnjim pedagoškim standardima. Od 1761. do 1776. u njenim okvirima djelovala je Academia Posegana s filozofskim i teološkim fakultetom, što u tom vremenu čini Požegu drugim visokoškolskim središtem u Hrvatskoj nakon Zagreba.
Misija je Gimnazije Požega kvalitetno srednjoškolsko i cjeloživotno opće obrazovanje te snažno odgojno i kulturno djelovanje u Požegi i Požeškoj kotlini.
Povjesničar Tomo Matić svojedobno je zapisao: "Požeška je Gimnazija zaorala duboku brazdu duševnog i kulturnog preporoda Slavonije poslije oslobođenja od Turaka, kada su i državna vlast i domaći intelektualci, a i mnogi stranci što su dolazili u Slavoniju, ozbiljno nastojali zemlju što više približiti europskom zapadu". Slično preporodno i prosvjetno poslanje zadajemo Gimnaziji u našem vremenu: nakon pada Berlinskoga zida i raspada bivše socijalističke državne zajednice, kada Slavonija zauzima novi geopolitički položaj, a Hrvatska je postala članica Europske unije.
VIZIJA
Gimnaziju u Požegi vidimo kao središte izvrsnosti srednjoškolskog i cjeloživotnog općeg obrazovanja u hrvatskom obrazovnom sustavu.
To je škola čiji učenici:
- polažu ispite državne mature značajno bolje od prosjeka gimnazijalaca u Hrvatskoj, upisuju i uspješno završavaju željene visokoškolske programe obrazovanja te aktivno koriste prilike za cjeloživotno učenje
- dobivaju raznovrsne i mnogobrojne prilike za stvaralačko izražavanje i razvoj sposobnosti i talenata te poticaje za samostalno, promišljeno i poduzetno odlučivanje o vlastitom profesionalnom razvoju.
- u ophođenju i postupanju čuvaju dostojanstvo svake osobe, poštuju čovjekova prava i slobode te promiču mir, suradnju i nenasilno rješavanje sukoba
- zagovaraju razumno gospodarenje prirodnim izvorima i dobrima te kulturu zdravog, stvaralačkog i odgovornog osobnog, obiteljskog i društvenog života
- jasno izražavaju snažnu hrvatsku nacionalnu svijest i domoljublje kao bitnu sastavnicu osobnog identiteta, uz puno razumijevanje, uvažavanje i toleranciju nacionalnih, kulturnih i drugih različitosti te poštivanje multikulturalizma ukupnog životnog prostora.
U Gimnaziji u Požegi:
- održavaju se raznovrsni i mnogobrojni oblici stručne prakse i usavršavanja nastavnika, stručnih suradnika i studenata nastavničkih studija te se provode različita stručna i znanstvena istraživanja relevantnih pedagoških i društvenih problema
- izvode se različiti oblici izvannastavnog informiranja i obrazovanja učenika, roditelja i širega građanstva u velikom rasponu tema prema konceptu cjeloživotnog obrazovanja
- priređuju se izložbe, predstave, koncerti, multimedijske projekcije, javna predavanja i drugi kulturni događaji u produkciji učenika i njihovih nastavnika mentora i/ili priznatih vanjskih izvođača.
Gimnazija u Požegi je škola kojom su zadovoljni svi dionici odgojno-obrazovnog procesa i javnost, u njoj se učenici, djelatnici, roditelji i posjetitelji osjećaju ugodno, sigurno i zaštićeno, a svi predano suradnički rade na razvoju i unapređivanju učenja i poučavanja u svrhu ostvarivanja školske misije, vizije i ciljeva.
STRATEGIJA RAZVOJA ŠKOLE
Doktrina ostvarenja misije i vizije te kratkoročnih i dugoročnih ciljeva Gimnazije u Požegi sažeta je u geslu Non progredi est regredi, (Tko ne napreduje, nazaduje- prijevod s latinskog prilagođen svakodnevnoj upotrebi gesla u duhu hrvatskoga jezika!). Za našu Gimnaziju to znači predanost svakodnevnom učenju i poučavanju novih znanstvenih, tehnoloških, umjetničkih, filozofskih i duhovnih spoznaja te kritičkom promišljanju potreba i mogućnosti njihove najbolje primjene u osobnom i društvenom životu. Stojimo li na mjestu ostajemo iza svih koji koračaju dalje u svijetu što se vrtoglavo mijenja, a kamo i kako krenuti najbolje ćemo odlučiti razumijemo li prirodne i društvene procese objašnjene strogom znanstvenom metodologijom!
- Kreativno i produktivno primjenjivati zakonske okvire u djelovanju Gimnazije kao kvalitetne srednjoškolske ustanove u lokalnoj zajednici i Republici Hrvatskoj.
- Stvarati i unapređivati odgojno-obrazovne programe i aktivnosti što će svojim sadržajima i metodama najbolje odgovarati razvojnim potrebama učenika i društva.
- Osiguravati najbolje moguće nastavnike i druge zaposlenike te im omogućiti i poticati ih na stalno stručno i osobno usavršavanje, razvoj i stvaralaštvo.
- Kontinuirano osuvremenjivati organizaciju i sredstva rada u Gimnaziji, posebice primjenom napredne informacijske i komunikacijske tehnologije.
- Razvijati suradnju i timski rad sudionika odgojno-obrazovnog procesa uz jasno određivanje i traženje odgovornosti pojedinca u okviru njegovih uloga i zadaća.
- Razvijati projektni rad i veze s relevantnim ustanovama, organizacijama i pojedincima, a osobito s hrvatskim školama te drugim hrvatskim kulturnim ustanovama i društvima u inozemstvu.
- Stručno skrbiti o povijesnom nasljeđu te aktivno promicati tradicijska obilježja Gimnazije, a osobito dobra pedagoška rješenja i postignuća iz prošlosti.
- Stalno aktivno tražiti sponzore i donatore te zagovarati Gimnaziju u javnosti.
- Primjenjivati nacionalne i međunarodne standarde kvalitete.
- Uključivati se u odgovarajuće programe Europske unije i Ujedinjenih naroda.
- utemeljnost poučavanja i učenja na suvremenim znanstvenim, tehnološkim, umjetničkim, filozofskim i duhovnim spoznajama
- odgojno-obrazovni proces koji uravnoteženo aktivira sve sfere učenikove osobnosti te njegove izražene sposobnosti i talente
- vrednovanje učeničkih i profesorskih postignuća zasnovano na kriterijima usporedivim u međunarodnim klasifikacijskim i kvalifikacijskim okvirima
- povijesno nasljeđe i školske tradicije kvalitetno uključene i interpretirane u školskom kurikulu
- jedinstven koncept i oprema nove školske zgrade što omogućuje kvalitetnu i kreativnu izvedbu raznovrsnih oblika odgojno-obrazovnog rada
- upotreba suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija u svim radnim i suradničkim procesima
- otvorenost i suradnja s lokalnom i svjetskom zajednicom
- Unaprijediti organizaciju rada škole razvojem i primjenom učinkovitog postupka podjele poslova i evidencije rada u smjeru postizanja najboljeg odnosa ukupnog radnog opterećenja i kompetencija zaposlenika prema potrebama organizacije rada i uspješnog obavljanja djelatnosti škole.
- Unaprijediti organizaciju rada škole razvojem sustava za upravljanje postupkom izrade, oblikovanja, usvajanja, objave, čuvanja i arhiviranja svih pedagoških i poslovnih planskih, programskih i izvještajnih dokumenata.
- Povećati kadrovske kompetencije i organizacijske mogućnosti Gimnazije za pripremu i provedbu projekata po metodologiji EU.
- Poboljšati školski kurikul novim programima u području rada s darovitima: izradom, verifikacijom i provedbom programa izvrsnosti iz matematike, informatike, fizike, astronomije, zaštite okoliša i održivog razvoja te ostalih predmeta i međupredmetnih područja.
- Proširiti djelatnost Gimnazije na područje cjeloživotnog obrazovanja odraslih.
- kompetenciju u prirodnim znanostima, tehnologiji i inženjerstvu
- osobnu i socijalnu kompetenciju
- kompetenciju učenja.