Razgovarali smo s Valentinom Sesar i Marinom Knausom, učenicima 3. razreda prirodoslovno-matematičkog smjera i članovima projektnog tima koji je ove školske godine predstavljao svoj rad „Tempus per lucem - Vrijeme kroz svjetlost“ u Puli na 18. festivalu matematike i osvojio izvrsno drugo mjesto. Čestitamo cijelom projektnom timu koji čine Valentina Sesar (3. b), Marin Knaus (3. b), Leon Mamić (3. b) i Marko Budimir (3. a) te njihovoj mentorici profesorici Vandi Louč!

Projektna nastava jedan je od važnih oblika učenja i poučavanja. U Gimnaziji Požega već desetak godina, u okviru izvannastvnih aktivnosti, provodimo s darovitim učenicima izradu projektnih zadataka. Nastojimo potaknuti učenike na istraživanje i praktičan rad te povezati matematiku sa svakodnevnim životom i s drugim područjima znanosti kao što su informatika, fizika, kemija, biologija, umjetnost, arhitektura…

Ove smo godine radili na projektu „Matematika i inovativne tehnologije“, svojevrsnom nastavku projekta „Matematika mog kraja“.

Ciljevi izrade projekata su primjena matematike u životu kroz upoznavanje svoga grada/zavičaja, povezivanje ostalih znanosti, umjetnosti i arhitekture s matematikom, povećanje motivacije za znanošću i razvijanje kreativnosti i kulture pisanja kao i popularizacija matematike.

Ove godine svoj su rad „Tempus per lucem - Vrijeme kroz svjetlost“ Valentina Sesar (3. b), Marin Knaus (3. b), Leon Mamić (3. b) i Marko Budimir (3. a) predstavili u Puli na 18. festivalu matematike i osvojili izvrsno drugo mjesto.

Sudjelovanje u projektu pobliže su nam opisali Marin Knaus i Valentina Sesar koji su dio tima već dvije godine. 

1. Kako ste se osjećali dok ste radili na projektu i kakve ste izazove morali prevladati tijekom cijelog procesa istraživanja? 

Valentina: Ove smo se godine, kao i prošle, borili sa zadanom temom. Morali smo svjetlost povezati i uz naš zavičaj i uz matematiku te pritom biti originalni. Upravo nam je zbog toga sam početak bio najteži jer smo morali sve ideje i teme o kojima ćemo pisati obuhvatiti na jedan papir i krenuti istraživati o njima, no vjerujem da nas je sve motivirao odlazak u Pulu koji nam je bio i svojevrsna nagrada za sav trud.   

Marin: Bilo je vrlo zahtjevno i bilo je tu puno posla pa je isto tako i zahtijevalo mnogo vremena. Osim toga što smo morali učiti i dosta novih stvari, najzahtjevnije mi je bilo spojiti sve što smo radili u neku smislenu cjelinu, ali evo, nakon pet mjeseci sve smo uspjeli odraditi vrlo dobro. Naravno, bilo je i zabavno što je definitivno olakšalo rad.

2. Može li vaš rad potaknuti druge učenike da se zainteresiraju za matematiku? 

Valentina: Mislim da su ovakvi projekti dokaz da je matematika baš svuda oko nas te da je itekako primjenjiva u svakodnevnom životu. Dakle, matematika nije onakva kakvu ju učenici često zamišljaju - kao rješavanje zadataka na nastavi, ona je zapravo temelj i sporta, i umjetnosti i drugih znanosti.

Marin: Mislim da je ovo zapravo i jedan od boljih načina kako zavoljeti matematiku, jer vidimo da se matematika može pronaći u svemu i da vrlo lako može postati zanimljiva.  

3. Koje ste alate ili tehnike koristili pri izradi plakata i istraživačkog rada? 

Valentina: Jedan sam plakat izrađivala potpuno ručno, dok je za drugi digitalni plakat Leon koristio program Canva.

Marin: Zbog opsežnosti zadatka, morali smo koristiti dosta alata. Za pisanje samog istraživačkog rada koristili smo se Microsoftovim Wordom, digitalni plakat izrađivali smo u Canvi, a izradili smo i fizički plakat. Kako bismo to sve prezentirali u Puli, koristili smo se Power Pointom.

4. Kako biste opisali vašu suradnju s ostalim članovima vašeg tima i kako ste raspodijelili zadatke?

Valentina: Mislim da smo zaista odlično raspodijelili zadatke s obzirom na naše interese i ono što općenito najbolje pojedini od nas znaju. Tako su naši informatičari, Leon i Marko, bili zaduženi za snimanja školskim dronom te izradu filmova i digitalnog plakata. Marin se bavio najviše matematičkim dijelom i samim izvješćem, a ja sam bila zadužena za radionice i plakat te općenito estetske dijelove projekta.

Marin: Suradnja je bila odlična, gotovo svi članovi tima bili su dobri u različitim područjima, svaki smo zadatak podijelili tako da svatko radi ono u čemu je najbolji.

5. Koje ste izvore informacija koristili prilikom istraživanja teme i kako ste osigurali točnost matematičkih podataka koje ste koristili?   

Valentina: Za izvore informacija i matematičkih podataka koristili smo brojne internetske stranice te udžbenike iz matematike, a njihovu smo točnost provjeravali uz pomoć profesorice Vande Louč.

Marin: To su pretežno bili udžbenici iz matematike i drugi znanstveni radovi, a da nam podaci budu što točniji, potrudili smo se uzimati podatke koji se pojavljuju više puta na nekim pouzdanim izvorima.

6. Koji je bio vaš omiljeni trenutak ili događaj na festivalu i zašto vam je ostao u sjećanju? Je li bilo nešto što biste promijenili ili dodali kako bi festival bio još bolji?

Valentina: Moj je omiljeni trenutak bio kad smo vidjeli liste s rezultatima i naš naslov Tempus per lucem na drugom mjestu, svi smo bili i ponosni i sretni, a još sretniji kad smo vidjeli da je i profesorica Louč jako zadovoljna. :)

Marin: Najbolji trenutak definitivno je bio trenutak kada smo saznali da smo osvojili drugo mjesto i da se naporan rad ipak isplatio, a i naravno svidjelo mi se i samo druženje i odlazak u Pulu s prijateljima.  

 

Tekst i fotografije: Marija Vidović, 3.a